Do skupiny AM spadají vozidla:

  • dvoukolová s konstrukční rychlostí od 25 km/h do 45 km/h, s technickými
    parametry vozidel L1e
  • tříkolová s konstrukční rychlostí od 25 km/h do 45 km/h, s technickými parametry
    vozidel L2e
  • čtyřkolová s konstrukční rychlostí do 45 km/h, s technickými parametry vozidel
    L6e

Řidičské oprávnění sk.AM lze udělit osobě, která dosáhla věku 15 let.

Výuku a výcvik lze zahájit před dosažením stanoveného věku za podmínky, že ke dni ukončení výuky a výcviku bude dosaženo 15 let.

Podmínky přijetí k výuce a výcviku

  • podání písemné žádosti (přihláška) a v případě osob mladších 18-ti let doložit podpis zákonného zástupce v žádosti a v případě osob mladších 15-ti let doložit písemný souhlas zákonných zástupců s ověřeným podpisem.
  • splnění podmínky věku (viz. výše)
  • způsobilost k právním úkonům
  • zdravotní způsobilost (lékařský posudek) – nesmí být starší než 3 měsíce k datu podání žádosti
  • osoba nesmí mít uložen trest zákazu řízení motorových vozidel

Po odevzdání příslušných dokumentů (viz. výše) bude žadateli přiděleno evidenční číslo a pod daným evidenčním číslem bude nahlášeno zahájení výuky a výcviku na Magistrát…….a můžeme začít!

K výuce a výcviku od nás zdarma obdržíte studijní materiály – učebnice + DVD.

Výuka a výcvik

Výuka předchází praktickému výcviku a skládá se ze zákonem daných tematických celků.

  • výuka předpisů o provozu na pozemních komunikacích
  • výuka o ovládání a údržbě vozidla
  • výuka teorie řízení a zásad bezpečné jízdy
  • výuka zdravotnické přípravy

Praktický výcvik se skládá ze 3 etap.

  • v první etapě probíhá seznámení se s vozidlem, provedení kontroly vozidla před jízdou, základní úkony řidiče, nácvik dovedností nutných pro ovládání vozidla, nízká hustota provozu
  • druhá etapa tvoří procvičování získaných dovedností v dopravních situacích se střední hustotou provozu a zvládnutí dalších řidičských dovedností
  • třetí etapa směřuje k dosažení plné samostatnosti v řízení vozidla, řešení složitých dopravních situací, hustý provoz

Výcvik je doplněn o praktickou údržbu vozidla a praktický výcvik zdravotnické přípravy.

Praktický výcvik v řízení vozidla může dle zákona č. 247/2000Sb. trvat maximálně 2 vyučovací hodiny denně a ve třetí etapě lze výcvik jedenkrát prodloužit na 4 vyučovací hodiny.

Závěrečná zkouška

Celý výcvik je zakončen zkouškou, která se skládá ze dvou částí.

Písemný test – je složený z 25 otázek s možností získání 50 bodů (odkaz etesty). Pro úspěšné složení této části zkoušky je potřebné získat 43 bodů.

Pokud žadatel neuspěje v této části zkoušky, nepokračuje již k praktickým jízdám a musí zkoušku opakovat.

Praktická jízda – část první se skládá z předvýjezdové kontroly vozidla a jízdy na autocvičišti. Druhá část je již praktická jízda v provozu.

Pokud žadatel 3x neuspěje ve zkouškách, je povinen absolvovat novou výuku/výcvik pouze z předmětu, ve kterém opakovaně neuspěl. Pokud zkoušky, i opakovací po ukončení nové výuky z daného předmětu, nesloží do 12 měsíců ode dne vykonání první zkoušky, musí absolvovat novou výuku i výcvik v plném rozsahu.

Po ukončení zkoušky vyplní zkušební komisař záznam o zkoušce a podá další potřebné informace dle výsledku zkoušky.

V případě jakýchkoliv dotazů jsme Vám k dispozici (kontakty).